Anna Jensen

Söndag och mors dag

Livet ur mina ögon Permalink0

Idag är det söndag vilket betyder pluggdag. Men inte bara det. Min mamma har önskat sig vaniljbullar eftersom det är mors dag. Eftersom jag är så snäll så ställer jag naturligtvis upp och bakar. Men som sagt, även plugg. Jag ska göra klart några uppgifter i svenskan om medeltidslitteraturen samt, håll i hatten, plugga matte. Sista stöten nu sen är jag klar. Efter det, sommarlov!

Igår var jag inte som många andra bittra svenskar som dissade Eurovision Song Contest bara för att Anna Bergendahl inte gick vidare i torsdags. Nej nej, jag satt troget uppe och tittade på hela programmet. Jag hade redan sen innan Tyskland och Israel som favoriter men jag måste säga att det var förvånansvärt många bra låtar med i år. Och naturligtvis, många dåliga låtar som fick höga poäng. Trots att Tyskland gick och vann hela kalaset så grät jag lite på insidan eftersom det inte gick så bra för Israel. Stackarn, rösten höll inte hela låten. När han var med i torsdags grät jag nästan. Jösses vilken fin låt det är! Men men, man får inte alltid som man vill.

Imorgon drar sista hela och vanliga skolveckan igång. Trots det så blir den nog inte så ”vanlig”. Jag har flera lektioner som är inställda för att det inte finns någonting mer att göra. Så mycket hål blir det. Men veckan går nog fort. Vi har ju trots allt två födelsedagsbarn. Och det ska firas!

Till top