Anna Jensen

Håret

- Vardagsliv, Livet ur mina ögon Permalink0

Fick äntligen tummer ur röven och fixade inte bara till håret utan tog också en bild. Men det är alltid så svårt att göra hårfärger rättvisa på bild. Men alltså, kapade ca 5 cm på längden (jag har bara mig själv att skylla) och la i ljusa slingor. Använder en färgbomb (hårinpackning med färgpigment) så att inte slingorna ska se så gula ut. Eftersom jag nästan var svarthårig innan så visste jag redan innan skulle slå åt det gula så det är jädra tur att de där färgbomberna/färgbollarna finns. För er som inte vet är det Revlon Nutri Color Creme och just nu har jag nyansen 931 (light beige). Känns som att jag har provat alla nyanser som finns! Men de är verkligen superbra för att färgen ska hålla sig fräsch. Kostar ca 200 kr hos frisören.


La även en grundfärg i botten så att det inte skulle bli en så skarp kant och för att inte slingorna skulle bli jätteljusa i botten. Nu har jag vant mig vid den nya färgen och nästa gång blir det bara slingor och efter det hoppas jag på att det räcker med att bara lägga slingor i botten så att längderna får vila sig.

Till top