Anna Jensen

Sista augusti

- Vardagsliv, Livet ur mina ögon Permalink0
Hur kan det redan vara sista augusti? Det här är helt sjukt. Hur kan hela augusti redan vara slut? Eller rättare sagt, hur kan hela sommaren vara slut?

Idag cyklade Mickis och jag ner till stan och åt lunch på CH. Helt plötsligt började regnet ösa ner och åskan dundrade till. Vi satt och tittade på folk som sprang över gatan i regnet och vi tyckte att det passade med något varmt att dricka, så vi blev kvar en timme till. Regnet slutade som tur var att vräka ner så vi kunde gå ut utan att se ut som dränkta katter. 

Imorgon är det två år sedan vi fick nycklarna till den lägenhet som jag just nu sitter och bloggar ifrån. Det är också lite sjukt. Två år och det känns förtfarande som att jag är nyinflyttad i mitt rum. Ikväll är mamma ute på äventyr så då passar jag på att riva hela lägenheten, nästan i alla fall. Fick ett infall inatt och ville möblera om. Så jag satte igång när jag kom hem från stan. Nu har jag ont i ryggen efter att ha flyttat möbler så jag ska ta en paus och äta något. Naturligtvis är det bara mitt rum jag möblerar om. Annars skulle jag nog bli utkastad med huvudet före. När jag är färdig blir det lite före och efter bilder. Håll tummarna för att jag inte har sönder något den här gången!
Till top