Anna Jensen

Snart helg, eller?

Livet ur mina ögon Permalink0
Jag som trodde att den här veckan skulle bli förjävlig. I tisdag åkte jag ner till Norrköping, sprang fram och tillbaka över halva stan fär att hämta grejer. När jag väl kommer till De Geer upptäcker jag att lektionen tydligen är inställd, alltså var jag ledig och hade åkte ner i onödan. Så istället fick jag springa för att hinna med tåget hem.
Igår övningskörde jag till skolan vilket gjorde att jag kunde gå upp vid samma tid som jag brukar åka till tåget på onsdagar. Provet i kultur- och stilhistoria gick jättebra och på eftermiddagen hade jag en klipp och sling kund och helt plötsligt hade hela långa skoldagen passerat.

Idag skulle jag bara haft en lektion. Men vi skulle ha PA-möte med mentorerna kl.10 så därför åkte jag ner till Norrköping, hade möte i 30 min, fick sedan veta att religionsläraren var sjuk och att vi skulle jobba själva. Så jag åkte hem, fikade och gick på stan med Pernilla och sen övningkörde ut till Grease-repet.

Efter den här veckan så kommer det alltså var skolarbete kvar som jag trodde att jag skulle vara av med vid det här laget. Men nej, talet i svenska c är kvar och likaså redovisningen i religion!

Men mitt i det här så kommer lite nöjen. När vi har Grease-rep ringer Lines mobil och det är Benny Anderssons sekreterare (Ni vet, ABBA-Benny). När hon får höra att vi ska göra Grease så frågar hon om vi vill komma och se Helen Sjöholm imorgon i De Geer hallen i Norrköping, helt gratis! Jag som tänkte ha en lung fredagskväll och ladda upp mig inför högskoleprovet. Men ett sånt här erbjudande kan man inte tacka nej till! Så därför far vi till Norrköping imorgon kväll och så får det bära eller brista på lördag.


Helen Sjöholm
Till top