Anna Jensen

Mutual match

USA - Matchningsprocessen Permalink2

Jag åker jag åker jag åker jag åker! Helt sjuk tanke! Det blir antagligen den 9 januari vilket betyder att det idag är 50 dagar kvar. 50 DAGAR! Det är verkligen ingenting.

Igår fick jag ett mail av mamman vid åtta och hon frågade om hon kunde ringa några timmar senare. Jag satt hemma hos Mickis och stirrade på mobilen. Vid tio ringde hon och vi pratade inte alls länge eftersom ingen av oss hade några direkta frågor. Men hon frågade om allt kändes bra och om 9 januari fortfarande var ett bra datum för mig. Sen sa hon att om det är okej så säger hon till APC att vi vill matcha! Helt sjuk känsla! Jag fick även prata lite med dottern. När vi hade lagt på sprang jag ut och nästan skrek: jag flyttar till USA den 9 januari!!

Det kommer ta ett tag innan matchningen är helt färdig. Det betyder att nya familjer fortfarande kan se min profil så det kan hända att jag får fler matchningar. Men även om en annan familj skulle vara helt underbar så får jag inte ändra mig nu. Imorse hade jag faktiskt fått svar från familjen i New York och de skrev att de ville prata. Men jag fick knåpa ihop ett fint "tack men jag har matchat med en annan familj"-mail. När matchningen är färdig ska jag skriva ihop ett inlägg om hela matchningsprocessen.

Nu går jag över i nästa "fas", pre-arrival. Nu ska jag fixa visum, internationellt körkort och skriva mitt pre-departure project. Men mer om det när matchningen är färdig!

#1 - - matilda:

Heej däär! Jag har följt din blogg lite nu. Jag ska också ska åka som au pair till USA. Och vet du? Ska också åka den 9:e Januari, från Landvetter, vart åker du ifrån? :D

#2 - - matilda:

Jaa! Jag kommer mellanlanda i Frankfurt, kanske du också gör så det blir samma flyg till NY? Hade vart skönt med mer svenskar när man ska hitta sen:)

Till top