Anna Jensen

Spotify

USA - Livet i Piedmont Permalink0
Johanna

Hejsan!
Jag ska åka iväg som au pair om ca en månad och alla säger olika om spotify men det är så att det funkar i usa eller? :)

Va roligt att du ska åka! Hoppas att du får ett bra år. När det kommer till Spotofy så är jag ingen expert men om jag har fattat det rätt så är det så här:

Om du har spotify premium eller unlimited (jag har unlimited, bara 49 kr/månaden), alltså om du betalar för spotify, så fungerar det helt utan problem när du är utomlands. Om du har gratisversionen så fungerar det bara i två veckor utanför Sverige. Vet inte vad som händer om du går in på ditt konto och ändrar land från Sverige till USA, det kanske också fungerar. Har även hört att om någon hemma i Sverige loggar in på ditt konto varannan vecka så kan du fortsätta använda gratisversionen. Men som sagt, jag är inte säker. Själv tyckte jag helt enkelt att 49 kr/månaden var en så liten summa. Däför valde jag att ha kvar mitt abonemang när jag kom hit.
Till top