Anna Jensen

Torsdag

USA - Livet i Piedmont Permalink0
23:10
 
Har tagit tillvara på vad som sägs vara de sista riktigt varma dagarna för sommaren. (Nästa vecka ser det ut att "bara" bli under 25 grader) Vad gör man när det är så sjukligt varmt? Man tar med ungarna till poolen! Inte så ansträngande jobb när man har två värdbarn som är mer fisk än människa. De plaskar i poolen och jag sitter i skuggan och låter timmarna gå. Det roligast som hände igår var att livvakten tappade sin walkie-talkie i vattnet och ett barn fick dyka efter den. Så det kanske inte är världens roligaste timmar men jag klagar inte. Ju gladare barn desto gladare au pair.
 
Annars måste jag erkänna att dagarna är hyfsat lätta just nu. Min värdmamma jobbar inte alls lika mycket som förut så hon tar barnen på morgonen. Alltså börjar jag inte förrän vid 12-tiden om dagarna, dvs när N kommer hem från skolan. Det negativa är att jag aldrig har bil på förmiddagen vilket gör att mitt koffeinbehov får lida. Kompenserar detta med att dricka enorma mängder te. "Tänk vad mycket pengar du sparar" hade nog Rebecca sagt. Lätt för henne att säga när hon sitter 59 mil bort och inte behöver umgås med en icke-kaffedrickande-Anna. Plus att hon inte förstår hela grejen med kaffe så enligt henne är det här säkert världens i-landsproblem.
 
Annars har jag inte så mycket mer att förtälja sällskapet. Håller på att föra över alla bilder från när Emelie var här. Över 800 bilder så det tar sin lilla tid. I helgen ska jag nog börja blogga om allt vi gjorde under hennes tid här i USA. Så länge bjuder jag på en bild från Walk of Fame.
 
"Nobody puts Baby in a corner!"
Till top