Anna Jensen

Morgon

USA - Livet i Atlanta Permalink0
08:11

Jag har ett problem. Jag tror att snooze-funktionen på min mobil har gått sönder. Alltså måste jag vänja mig vid att gå upp första gången alarmet ringer. Inte kul!

Hur som, dagen började som vanligt vid 06:45. Upp ur sängen och ner för att göra frukost till barnen. Inga krusiduller. Rostat bröd, mjölk och omega 3-tabletter. Sen frågar S om jag kan köra dem till bussen eftersom min HM var så trött och ville fortsätta sova (den som ändå kunde göra så). Ut i bilen (i pyjamas och tofflor) och vänta in barnen. Sen köra som en biltjuv (aka. en vanlig amerikan) till bussen. Det är äckligt mycket trafik på morgonen och ibland känner jag bara för att tuta och köra rakt ut. Men det gör jag ju inte, naturligtvis. Efter att ha släppt av barnen tog jag en runda i Strabucks drive-through, observera att jag fortfarande hade pyjamas och tofflor. Kan vara det bästa med det här landet, det finns drive-through överallt. Efter en lång väntetid åkte jag hem igen (med min chai latte), åt frukost och nu ligger jag här. Ska se ett avsnitt av The Pillar of the Earth innan jag tar itu med dagen på riktigt.
Till top