Anna Jensen

Ledig fredag

USA - Livet i Piedmont Permalink0
09:42


Har haft två långa dagar sen jag skrev sist så när jag inte jobbat har jag mest legat som en död fisk i min säng. Men idag är jag ledig så därför tänkte jag passa på att skriva lite så att ni vet att jag lever.

I onsdags jobbade jag som vanligt. Båda flickorna hade en jobbig morgon vilket gjorde att vi nästan blev försenade. Men jag fick in båda barnen i bilen i tid så ingen skada skedd. Efter att ha släppt av N vid 9-tiden blev det Starbucks-frukost vilket inte var helt fel. Spenderade mina lediga timmar hemma innan det var dags att åka iväg och hämta barn igen. Vi spenderade hela eftermiddagen hemma. Humöret från morgonen satt i och jag hade hand om två väldigt griniga flickor. Vi lyckades i alla fall få någon hyfsat lugn timme när vi alla tre satt och ritade.
Igår tog jag bara den äldsta till skolan vilket går väldigt snabbt. Sen var jag ledig fram till kl.15 eftersom mina HP skulle bort på kvällen. Hämtade båda barnen och sen åkte vi och köpte glass och lekte i en park nära L's skola. Vid fem åkte vi hem och jag gjorde en väldigt avanserad middag, mac and cheese! När det var läggdags var båda flickorna hypetaktiva och ville verkligen inte göra som jag sa. Lyckades få den ena att duscha medan den andra totalvägrade. I vanliga fall så brukar vi läsa för dem och sen somnar de själva. Igår läste första L and saga, sen läste jag. Så fort jag sa god natt och lämnade rummet var det någon som klev ur sängen och började springa omkring. Jag spelade musik för dem på min mobil, det hjälpte inte. Jag satt ner med dem, det blev bara värre. Till slut tog jag en tjock bok och satte mig ner och läste högt. Jag fick den äldsta att somna medan den yngsta fortsatte att krypa omkring i sängen. Straxt efter nio (även om det kändes som tolv) kom mina HP hem vilket gjorde att N sprang ner i hallen och jag gav upp mina försök att få henne att somna.

Tror att det är en väldigt stor omställning för barnen att jag är här istället för deras mamma så jag håller verkligen tummarna för att det kommer att bli lite lättare i framtiden. Men som tur är jobbar jag inte kväll så ofta!
Till top