Anna Jensen

Sista mars

USA - Livet i Piedmont Permalink0
13:53


Sista mars idag vilket känns helt sjukt! Om ca en vecka har jag gjort en fjärdedel av mitt år här i usa. Det känns som att jag nyss kom hit samtidigt som det känns som att det var en evighet sen jag var hemma i Sverige. För en vecka sedan satt jag på planet på väg hit, vilket också känns väldigt overkligt. Jag har kommit in i rutinerna här så fort så det känns som att jag vart här väldigt länge.

Jag vet inte riktigt vad som hände med min lediga fredag. Helt plötsligt var det kväll utan att jag gjort speciellt mycket. Jag var ute på en promenad i ca 1,5 timme. Gick längst Park Avenue och åt en mindre lyckad lunch med väldigt äckligt kaffe. Vandrade upp för alla backar igen och tittade på utsikten. Längtar till regnperioden är slut så att våren kan komma på riktigt!

Idag kom en svensk au pair, Camilla, hit och hämtade mig och så åkte vi till downtown Berkeley. Köpte kaffe på Starbucks och vandrade omkring. Fick se college området som verkligen är jättefint. Vi åt lunch på Jupiter innan hon skjutsade hem mig igen. Skönt att prata lite svenska, även om det känns helt fel.

Nu ska jag vila lite och ladda upp inför kvällen. Mina HP ska ut på middag och jag har barnen. Håll tummarna för att de vill sova ikväll!
Till top