Anna Jensen

Strömavbrott

USA - Livet i Piedmont Permalink0
21:24


Igår var det en väldigt lång dag. Min HM jobbade hemifrån så att hon kunde följa med och visa mig allt under dagen. Så vi skjutasde båda flickorna till skolan på morgonen och sen var jag ledig mellan 09:00-12:30. Efter att vi hämtat upp båda två åkte vi hem. Min HM har vart hemma med flickorna de senaste åren så de är inte riktigt vana vid att någon annan är hemma med dem. Då kan ni nog förstår att det blir extra jobbigt när jag har ansvar för barnen och mamman försöker sitta i arbetsrummet och jobba. Flickorna ville hela tiden springa in och fråga eller visa något, även fast jag sa nej. Tror att det bara är en vane sak för dem så förhoppningsvis kommer det att bli bättre. Vi gick i alla fall ut och lekte på baksidan i några timmar. Fick hantera både det ena och det andra utbrottet från båda barnen så när det äntligen var dags för middag var jag helt slut i huvudet. Klockan åtta däckade jag i sängen med kläderna på och sov till klockan tolv på natten. Det är i alla fall skönt att känna att man gör något vettigt för sin lön.

Imorse var jag ledig (som tur var!) och tog sovmorgon till nio. Efter att ha ätit frukost, klätt på mig och bråkat lite hade hunden (familjen har en 11 veckors labradorvalp) så letade jag rätt på ett Starbucks. Jag hade lite abstinens efter att ha vart Starbucks-fri i en vecka. Synd bara att det inte finns någon drive-through i närheten av oss. Därför måste man hitta parkering, betala, gå in och sen åka iväg.

Hur som helst. Började jobba vid 12:30, åkte och hämtade flickorna vi respektive skola och körde direkt hem igen. På eftermiddagen var det först dags för N's fiollektion och sen lämnade vi L vid hennes hebrew school (jag bor i en judisk värdfamilj). Väl hemma lekte jag och N både restaurang och frisör. Hon sprayad mitt hår fullt med balsamspray och borstade det så att alla lockar försvann. Flera gången säger hon "Anna your hair is really growing! If we do this every night it's gonna touch the ground!"

Precis innan middagen blev det strömavbrott och båda flickorna fick lite panik eftersom de trodde att strömmen aldrig skulle komma tillbaka. Jag var mer orolig för att mitt rum skulle vara svinkallt eftersom värmen inte fungerade. Men som tur var kom strömmen tillbaka efter några timmar.

Nu ska jag snart gå och lägga mig så att jag orkar med den hela jobbdag imorgon. Första gången jag ska vara helt själv eftersom min HM ska vara på jobbet hela dagen. Så jag hjälper till på morgonen och sen kör jag barnen till sina skolor. Sen har vi en hel eftermiddag att fylla och eftersom det ser ut som att regnet ska hålla i sig så får vi hitta på någon innelek vi kan roa oss med. Man vet aldrig hur det slutar!
Till top