Anna Jensen

Hela helgen

USA - Livet i Piedmont Permalink0
22:43


Måndag kväll och nu är det slut på Memorial day weekend. Ska jag vara ärlig har jag vart ledig i fyra hela dagar nu. Det enda jag gjort är att se efter vår fyrbenta bebis några gånger. Annars: helt ledig! Känns som en evighet sen jag jobbade sist. Så kan det gå! Här kommer lite uppdatering om mina senaste dagar.

Torsdag: Jobbade som vanligt, det vill säga 7-9 + 13-18, och hade ett värdbarn som i princip skrek och grät hela eftermiddagen (förutom när vi tittade på Alice i Underlandet). Inte det bästa som kan hända när man känner att man är på väg att bli sjuk. Kände för en spontan biokväll med Rebecca och vi såg The Dictator och vi skrattade och skämdes om vartannat.

Fredag: På väg att bli sjuk eller vad sa jag? Vaknade upp och kunde knappt andas genom näsan. Hostade, snorade och spendrade halva dagen i sängen för att piggna till och orka med kvällen. Rebecca kom och hämtade mig vid lunch-tid och vi åkte till Emeryville och shoppade. Hem, duscha och sen iväg och köpa pizza. Vi slog oss ner i soffan framför Avatar och sen började vi göra oss i ordning för utgång i SF. Efter många om och men (och dumma taxibolag) kom vi iväg. Väl inne i SF irrade vi omkring, hamnade i gettot men till slut på rätt klubb. Rebecca kände sig väldigt blond och jag kände mig väldigt lång om man säger så. Men helt okej kväll. Tog en taxi hem och taxi-killen var allmänt dum och trodde att vi både var lesbiska och kunde trolla fram kontanter ur tomma intet. Men hem kom vi i alla fall, tack och lov!

Lördag: Sov halva dagen och tog oss iväg till Ihop för frukost. Inte alls så bra som jag trodde att det skulle vara men det fick duga. Jag hostade som en tok och åkte hem och sov hela eftermiddagen och kvällen. Låg uppe halva natten och tittade på min nya (även om den är gammal) favorit tv-serie Greek. Kul lördag, men vad gör man inte för att bli frisk.

Söndag: Sov som vanligt (denna helg) halva dagen och kände att sjukdommen var på väg åt rätt håll. Åt brunch med Rebecca och Johanna, pannkakor även den dagen och de var betydligt bättre än på Ihop. På kvällen hämtade jag upp Johanna och vi åkte hem till Lukas i Orinda och hängde med ett gäng svenska au pairer. Åt middag, lyssnade på musik och hängde vid poolen i mörkret. Blev blöt, klappade grannens söta katt och hade det riktigt bra. Åkte hem vid midnatt och somnade sött i min säng vid två på natten.

Måndag: Ännu en dag ledigt! Gick upp vid halv tio och skulle skypa med mamma. Dumma skype bara strulade och vi kunde inte höra varandra så vi gav upp. Åkte till Ikea och åt lunch med Rebecca och Johanna. Vidare till Walnut Creek och The Cheesecake Factory för efterrätt. Helt plötslig var det kväll och vi bestämde oss för att åka till Grizzly Peak och titta på solnedgången. Det blåste jäkligt kallt och vi gav upp innan solen gått ner. Åkte till Berkeley, åkte rutschkana och åkte hem igen. Nu ligger jag i sängen och har precis pratat med syster. Kan det inte bli 13 augusti nu?!

Bjuder på några fin fina bilder från helgen. God natt på er!




/Man tager vad man haver när man inte har Whisky för att bota sjukan/
/Lagom svettiga tjejer/ /Mega frukost på Ihop/ /Lunch på Ikea/
/"Hö dä" är tydligen hur man ska uttala hej då/ /Cheesecake Factory/
/Grizzly Peak/ /Rebeccas ondskefulla skratt/ /Johanna och Rebecca/
/Åka rutschkana och skrämma iväg alla barnen/
Till top