Anna Jensen

SFO

USA - Livet i Piedmont Permalink1
19:49
 
Sista inlägget på amerikansk mark. Sitter just nu på SFO och väntar på att klockan ska bli 20:25 så jag får boarda planet till Tyskland. Tyvärr fick jag inte fönsterplats så ska spendera 11 timmar vid mittgången. Men det ska nog gå bra.
 
Att säga hej då till familjen var jobbigt men det gick bättre än vad jag väntat mig. Hela eftermiddagen var N i mitt rum och spelade spel på min mobil medan jag packade det sista. Insåg att det skulle bli billigare att checka in en till väska istället för att skicka hem en stor låda. Så under dagen har jag packat om och desperat hoppat på min resväska till den till slut gick att stänga. Lycka! Vid fem packade vi in mina väskor i bilen. Sa hej då till hunden (han bet mig i näsan, tack för den!), sen satt jag och kramade barnen och de ville inte släppa taget. Lyckades hålla tillbaka tårarna men det var nära att det brast. Mina små tjejer! Hur ska jag klara mig utan dem? Min värdmamma skjutsade mig till flygplatsen och det kändes precis som vanlig, som att vi bara skulle iväg och hämta barnen eller något liknande. När vi kom fram och hade lastat ut väskorna stod vi där med gråten i halsen och kramade om varandra. Jag är så glad att jag tog mig igenom rematchen och lyckades hitta den här underbara familjen!
 
Ska jag vara ärlig har jag fortfarande inte förstått att jag är på väg hem. Om minder än ett dygn står jag på Arlanda och kramar om familjen. Ibland känns det som det var igår vi stod där och sa hej då. Sen tänker jag på hur mycket som har hänt på 9 månader. I alla fall för mig! I bilen sa jag till min värdmamma att jag är rädd att allt ska vara precis likadant hemma som när jag åkte. Hon svarade "but you won't be the same. You're a totally different person!". Hon har nog rätt men jag tror inte att jag kommer att inse hur mycket jag har förändrats förrän jag kommer hem.
 
Nu kommer jag i princip att missa ett helt dygn eftersom jag åker torsdag kväll och kommer fram fredag kväll. 11 timmars flyg till München och sen 2 timmar till Stockholm. Vet inte hur det är med wi-fi när jag mellanlandar så vem vet, nästa gång jag skriver är jag kanske i Sverige igen!
#1 - - Anonym:

Hotell Erikslundsvägen är fullbokat i natt...Anna i rum 1, Emelie o Oskar i rum 2, mamma o P i soffan i rum 3, blir jobbig natt föt P, traska runt till alla..
Puss o Kram <3

Svar: Något säger mig att jag vet exakt var hon kommer att sova eftersom det är en som verkligen INTE vill ha P i sängen ;)
Anna Jensen

Till top