Anna Jensen

En vecka kvar! Eller?

- Vardagsliv Permalink0
Njuter på för fullt av att bara vara ledig. Fixar lite med saker som behöver göras innan jag åker men mest är jag hemma och tar det lugnt.
 
Men just nu är allt lite rörigt måste jag säga. I fredags (när jag kom hem från sista dagen på jobbet) hade jag fått ett mail om ändrade regler för mitt hotell och att jag behövde åka upp till Stockholm och ansöka om visum. Eftersom det är så kort tid kvar till avresa så kanske jag inte hinner få mitt visum och då måste jag skjuta upp resan några dagar. Ja ja, tänkte jag. Bara att åka till ambassaden och hoppas att det går snabbt och smidigt. Satt med visumansökan i helgen och planerade att åka upp till Stockholm igår. I måndags var jag nere på stan för att ta foto till visumet och då får jag ett mail om att jag inte behöver komma upp på tisdagen eftersom det finns en del oklarheter kring det hela. Så jag fick vänta och se hur det skulle bli. Nu idag fick jag mail igen och nu ska mina papper skickas till ambassaden och om det inte blir några mer ändringar så ska jag till Stockholm på fredag. Har ingen aning om hur det blir med avresan eftersom det kan ta två veckor att få sitt visum. Minst sagt rörigt! Men jag ställer in mig på att jag ska åka den första så att jag har allt klart till dess. Får jag inte mitt visum i tid får jag helt enkelt sitta hemma och rulla tummarna till det är dags att åka.
 
Ikväll ska jag åka iväg och ta min andra Twinrix-spruta, imorgon ska jag klippa mig och på lördag åker mamma och jag till Linköping för att gratta min kära syster som fyllde 25 år i måndags. Så jag håller mig sysselsatt. Har börjat skriva lista på allt jag behöver köpa innan jag åker och idag tänkte jag gå igenom mina kläder och se vad jag ska ta med mig. Lyckades jag flytta till USA med en väska som bara vägde 16 kg så klarar jag väl av att flytta till Turkiet med en väska som får väga 30 kg?
Till top