Anna Jensen

someone up there doesn't like me

- Vardagsliv Permalink0
Har äntligen kommit igång med löpningen, säger inte att jag tycker att det är kul än men jag känner i alla fall att jag gör framsteg. Men dum som jag är ignorerade jag smärtan i benen som smugit sig på de senaste dagarna och idag fick jag helt enkelt acceptera att jag dragit på mig en benhinneinflammation. Ganska typiskt när jag för en gångs skull känner att jag vill fortsätta. Därför får det bli promenader (om det känns bra) samt styrketräning av överkroppen till benen är redo att springa igen. Jag har också insett att det börjar bli dags att byta ut mina älskade Nike Lunarglide och införskaffa ett par nya löparskor. Men det får bli efter jul!
 
Igår skrev jag på hyreskontraktet för lägenheten och idag trillade det in ett brev från högskolan där det stod att det är registrering (på plats) den 13e. Ingick inte riktigt i min planering då jag får nycklarna till lägenheten först den 16e. Livets ironi... Får se hur jag löser det, har nästan en hel månad på mig att sitta och klura ut en lösning.
 
Imorgon ska jag ta mig ner på stan för att leta julklappar. I år har jag verkligen noll inspiration och julkänslorna verkar utebli helt och hållet. Så den här julen blir utan både julbak och julgran. Vi ska ändå inte fira jul hemma så det känns inte så viktigt. Mamma blev överlycklig när jag föreslog att vi skulle skippa granen i år. Är väl bara katten som blir besviken, men hon överlever nog.
 
Det var allt för nu! Förresten, något som också är ironiskt är att när det kom snö för någon vecka sedan insåg jag att jag slängde mina vinterskor förra året. Minns att jag tänkte: om jag slänger dem nu måste jag köpa nya nästa år. Ganska smart måste jag säga för annars blir det aldrig av. Hur som helst, snö kom och jag tog tag i hela leta vinterskor-spektaklet. Gick ganska fort och jag hittade ett par som jag faktiskt tycket om. Sen försvann snön och nu säger folk att det blir en grön jul i år. Skulle inte förvåna mig om det blev en grön vinter. Men då har jag i alla fall ett par oanvända skor till nästa år.
Till top