Anna Jensen

Klen tjej

- Vardagsliv Permalink0
Har fått skäll för att jag inte uppdaterat på länge. Sanningen är att jag antingen haft så mycket att göra att jag inte hunnit skriva eller att jag inte gjort något alls och därför inte haft något att skriva om. Men för att sammanfatta januari lite kort:
 
- Tog en nostalgi-tur ut till Nävekvarn så bästis var hemma för att fira sin 22-årsdag. Tänk att människan börjar bli så gammal! Åt smörgåstårta och vanlig tårta (precis som det ska vara när man firar födelsedag hemma hos familjen Asp) och sen vidare in till stan för myskväll med mer fika, vin och lite spel.
 
- Fick vara extra social den helgen eftersom Johanna och Micke var på besök här i Nyköping. Ännu mer fika med andra ord!
 
- Under januari månad har jag jobbat väldigt ostrukturerat, två pass ena veckan och sju pass andra veckan. Inga kontorstider här inte!
 
- I helgen försökte jag mig på att både vara snäll och ställa upp och jobba när så många var sjuka och samtidigt hinna med att vara social. Jobbade hela fredagen och avslutade med middag hos pappa. På lördagen klev jag upp tidigt för att jobba på förmiddagen och sen iväg till Linköping på eftermiddagen. Myskväll med Pernilla, Simon och Johan och det bjöds på raclette, lite spel och så klart en massa prat och skratt. Sov på soffan hos Emelie och Oskar, mest för att jag ville säga hej. Åt frukost, spelade (ännu mer) spel och tittade på Vampire Diaries. Vid 12-tiden tog jag bussen tillbaka till Nyköping för att hinna med att jobba ett kvällspass. Hostade, snorade och kände mig allmänt seg i huvudet, men jag klarade av kvällen!
 
 
 
Och nu ligger jag här hemma i soffan med influensa, fan! Har fått sjukanmäla mig både igår och till passet imorgon. Den här veckan blir det alltså inget jobb, på fredag åker jag nämligen till Göteborg och blir borta hela helgen. Så det är väl bäst att jag vilar upp mig. Men nu vet ni att jag lever i alla fall.
Till top