Anna Jensen

Back to normal

- Vardagsliv Permalink0
Har spenderat hela helgen hemma och nu är jag uppvilad och redo för en ny jobbvecka. I alla fall så redo som jag kan bli. Är fortfarande kvar i min Lollo & Bernie-bubbla och det känns jättekonstigt att gå tillbaka och jobba på förskolan igen. Vem vet, det kanske slutar med att jag har MiniDisco med alla barnen imorgon. Har även börjat fundera över hur länge jag vill jobba. Kanske kan vara skönt att sluta någon vecka innan jag åker iväg så att jag har lite tid att förbereda mig. Samtidigt vill jag jobba så mycket som möjligt så att tiden går fort. Får helt enkelt ta en vecka i taget och se hur det känns när vi närmar oss avresa. Är i alla fall inbokad hela den här veckan och sen får vi se hur det blir efter påsk.
 
Som sagt har jag inte gjort så mycket den här helgen. Det enda vettiga jag fått gjort idag var att svara på ett mail från min blivande chef och beställa min uniform (woho!). Om jag är ledig någon dag efter påsk ska jag åka ner till stan och köpa jobb-skor och ta passbilder till mitt visum. Annars har jag inte så stor koll på vad jag mer behöver göra innan jag åker. Förutom att vaccinera mig, boka klipptid och gå till tandläkaren. Men som sagt, har ju flera veckor på mig!
 
Nej vet ni vad, nu är det dags att sova så att jag orkar upp imorgon. God natt!
 
Btw, idag är det ett år sen jag flyttade till min underbara värdfamilj i Cali! Tänk vad tiden går fort! Nu är jag bara taggad inför nästa äventyr. 38 dagar kvar!
Till top