Anna Jensen

just another day at work

Ving - Turkiet s.13 Permalink5
Innan Nadia åkte hem passade vi på att byta bilder och hon hade ganska många som hon har tagit ute hotellet. Själv har jag vart ganska dålig på att fota under säsongen och därför tänkte jag bjuda på en liten bildbomb. Så nu får ni äntligen (efter så där 5 månader..) se lite mer av vad jag gör om dagarna.
 

Here it is, min arbetsplats. Ska inte klaga!


Lollo går en promenad runt poolen och säger hej till alla barn.
 

När vi har paus brukar vi passa på att tönta oss i barnklubben, sen måste man jobba och då är inte gipsfigurer min favvo...
 

Vi hade Katrine på besök i barnklubben här om dagen. Hon var väldigt duktig på att pärla pärlplattor.
 

Ibland stannar Lollo & Bernie kvar och chillar efter Mini Discot.
 

Vi har jobbat på ett akvarium under säsongen, tyvärr var det inte så lätt att ta kort på det...
 

Lasse och jag kom på en ny lek en dag när vi hade tråkigt. Istället för att kasta hästsko (eller något liknande) på en pinne så kastar han simringar på mig. Tror att vi har kört den för mycket för han träffar numera på första försöket...
 
Ibland får vi besök av aliens!
 

Brist på både sömn och kaffe resulterar i flummiga guider!


Vi hittade en kattunge på hotellet. Ali döpte honom till Lasse men eftersom den riktiga Lasse aldrig förstår vem vi pratar om när vi bara säger "Lasse" så heter han numera Lasse Jr.

Lollo och Bernie var extra fina till Nadias sista Mini Disco!
#1 - - Mathias&Rebecca:

Ser helt underbart ut - måste vara hur kul som helst att jobba sådär! (: Måste tillägga att du har en fin blogg med!

Svar: Tack så mycket :) Det är verkligen ett helt fantastiskt jobb!
Anna Jensen

#2 - - ♣ Ida - Hon som föddes med LKG:

Haha ååh Lollo och Bernie! Dom var på hotellet vi bodde på i somras :)

Svar: Lollo och Bernie är bäst! Hoppas att du hade en härlig semester :)
Anna Jensen

#3 - - Caroline - Fotograf & Mamma.:

Vilket grymt jobb du verkar ha! :D

Svar: Tack, det är verkligen ett riktigt häftigt jobb måste jag säga :)
Anna Jensen

#4 - - nicolina:

hej! Jag måste bara fråga hur du fått detta jobb hur du gått till väga osv, för de där är ett av mina drömjobb för tillfället så skulle bli väldigt glad för svar! :)

Svar: Hej! Åh va kul att du också vill jobba som reseledare! Jag har ingen turismutbildning eller liknande utan har "bara" jobbat utomlands en längre tid innan jag började som reseledare (jag var au pair i USA i 9 månader). När jag kom hem till Sverige igen (oktober 2012) sökte jag jobb hos Ving och blev sedan kallad på intervju och därefter fick jag veta att jag fått jobb :)
Om du är intresserad så brukar de olika resebolagen lägga upp lediga tjänster under hösten och våren (vet att Ving har sina ute nu så det är bara att gå in på ving.se och titta) så det är bara att skicka in en ansökan :) det finns även privata reseledarutbildningar som man kan gå men det är inget krav för att få jobb :) Lycka till!
Anna Jensen

#5 - - nicolina:

okej, tusen tack :D

Till top