Anna Jensen

Julledigt

- Vardagsliv Permalink0

Vi närmar oss julafton och jag har tagit hem till Nyköping för att vara lite ledig. Egentligen har jag en kurs som går över jul och nyår men jämfört med resten av kurserna den här terminen så är det ganska lugnt på pluggfronten. Därför unnar jag mig lite vila och dagar fyllda utan "bara gör ingenting".
 
December har mest vart fylld av timmar med näsan i skolböckerna men jag har hunnit med lite annat också. Vi i sushi hade vår sista health school dinner med tema nobelfest och jag och Bella stod för efterrätten och gjorde pannacotta till 30 pers. Gick smidigare än jag trodde men led lite smått av panik innan jag listade ut hur jag skulle få med dem från mig till skolan. Det löste sig som tur var och nu ska jag bara orka släpa med den där bakplåten hem till mig igen. Efter middagen gick vi och såg nattpremiären av The Hobbit, Bra avslutning av kvällen! 
 
Har hunnit med två julmys kvällar. En med klassen och en med sushi. Båda kvällarna var väldigt lika: julfika, julklappsleken och sällskapsspel. Trots att jag verkligen har noll julkänsla i år så var det roligt att umgås med så fina människor och glömma skolan ett tag.
 
Nu ska jag återvända till soffan och Pirates of the caribbean som visas på tv. Större planer än så har jag inte för en lördagkväll som denna.
Till top