Anna Jensen

Inspirerande och rörande film

- Vardagsliv Permalink0

Första kursen Introduktion till omvårdnad började i måndags och ett av momenten vi kommer att arbeta med är ett grupparbete där vi utgår från en film för att sedan diskutera olika omvårdnadsbegrepp. Vi fick se den här filmen under en föreläsning i onsdags och sen har jag sett den ett x-antal gånger när vi jobbat med grupparbetet under dagen. Första gången jag såg den rös jag i hela kroppen och kände att jag fick tårar i ögonen. Jag är ganska blödig av mig men det var faktiskt flera i klassen som erkände att de kände samma sak. Trots att jag har sett den flera gånger så är jag på väg att börja gråta varje gång filmen startas. Därför tänkte jag dela med mig av den. Vi kan alla behöva en tankeställare då och då!

 

Till top