Anna Jensen

Here we go

- Vardagsliv Permalink0
Nästa vecka är det dags för den fruktade tentan i anatomi! Trots att jag mest vill lägga mig ner och gråta så har jag gett mig fan på att det ska gå. Trots virriga föreläsare och anteckningar som man vänder upp och ner på i hopp om att förstå vad det står så måste jag säga att dimman börjar lätta och det mesta har lyckats få fäste i min hjärna nu. Idag hade vi föreläsning halva dagen och palpation andra halvan. Då satt vi och letade muskler och ben på varandra vilket inte alltid är det lättaste. På eftermiddagen blev det ett ben-pass på gymmet och jag känner redan av träningsvärken! Hann bara hem och duscha innan jag skulle tillbaka till skolan där vi satt och pluggade fram till halv elva. Nu har jag precis landat i sängen och lär somna när som helst. Imorgon blir det hemmaplugg på förmiddagen och vid 17-tiden ska vi plugga i skolan igen. Behöver jag säga att hjärnan är helt inställd på latinska ord just nu? Återkommer när jag kan tänka på svenska igen.  

Olivia hade med sig kladdkaka vilket inte var helt fel ner motivationen började sjunka!
Till top