Anna Jensen

Malta i sommar

- Vardagsliv Permalink0
Nu är det 1,5 år sen jag kom hem från Turkiet. När jag åkte iväg våren 2013 tänkte jag att det blir i alla fall 2-3 säsonger utomlands innan jag börjar plugga. Men när jag inte fick jobb över vintern så började jag plugga istället. Jag har saknat guidelivet (eller snarare livet utomlands) nästan varje dag sen jag lämnade Turkiet och när skolan känts tung så har jag vart nära på att hoppa av, packa väskan och bege mig ut i världen igen. 
 
Men jag har kämpat på. Tack vare underbara vänner så har jag överlevt en väldigt jobbig höst och vinter. Nu efter första praktiken känner jag verkligen att jag valt rätt utbildning och jag är glad att jag inte gav upp när allt var som tuffast. Men längtan efter att åka iväg finns fortfarande där och jag får helt enkelt inse att jag är en sån person som alltid kommer att flänga lite hit och dit i världen. Därför känns det helt underbart att jag kan säga att det blir ännu en sommar utomlands och den här gången blir destinationen Malta! 
 



Nya utmaningar och denna gång ska jag vara aktivitetsledare hos STS Språkresor! Dock blir det "bara" 3 veckor men jag tror att det kommer att bli väldigt intensivt, roligt och lärorikt. I mitten av juli åker jag iväg vilket betyder att jag i alla fall kommer att hinna med lite svensk sommar i år. 
Till top