Anna Jensen

Vårfin i håret

- Vardagsliv Permalink0
Förra veckan var jag på ett efterlängtat besök hos frisören. Har varken klippt eller färgat håret på 7 månader så det var verkligen på tiden! Försökte fånga resultatet på bild men det är alltid så jäkla svårt. Trots att bilderna är tagna på samma ställe och nästan samma tid på dygnet så blev det olika ljus. Hur som helst, här är resultatet:
 
FÖRE: Utväxten var ca 10cm men skilde sig inte så överdrivet mycket från längderna (vilket är orsaken till att jag klarat mig så länge). Dock var längderna ganska varma i tonen. Hade planer på att det skulle bli något ombre-liknande så att jag kunde låta utväxten vara och bara ljusa upplängderna med slingor.
 
EFTER: Det blev inga blekta slingor som jag hade tänkt utan istället en ganska ny teknik som kallas freelights (frisören i mig blev väldigt exalterad över dessa nymodigheter). Sen en askig toning för att få bort den varma tonen. Resultatet blev en väldigt mjuk och fin övergång från botten till topparna. Trots allt fönande hade jag tagit hand om mitt hår ganska bra så det behövdes bara klippas några centimeter.  
Nu ska håret få vila från färg igen! Det lär bli ganska solblekt i sommar så vi får se vad jag gör med det till hösten.
Till top