Anna Jensen

Hösten 2015

- Vardagsliv Permalink1
Över 4 månader har gått sen jag uppdeterade här sist. Just nu befinner jag mig hemma hos mamma i Nyköping för lite välförtjänt julledighet. Det har vart en lång höst och jag har knappt haft en lugn stund. Så här i efterhand funderar jag på hur jag har hunnit med allt. Skola, ordförande i sushi, familj, relationer och allt annat som hör till vardagen. Det har vart kämpigt, men också otroligt roligt.

Anledningen till att jag valt att börja skriva här igen är för att jag snart ska bege mig iväg på ett nytt litet äventyr. Nästa termin kommer jag nämligen att spedera i Wales, närmare bestämt Swansea. Där kommer jag att läsa min femte termin på sjuksköterskeprogrammet, vilket är något jag sett fram emot sen jag började. Om ca 1 månad åker jag men innan dess ska jag göra klar min pågående praktik och överleva en tentaperiod. 

Har tänkt att jag ska använda bloggen som en resedagbok, både för mig själv och för nära och kära. Jag är otroligt glad att jag bloggade både i USA och i Turkiet, för det är roligt att kunna gå tillbaka och minnas allt. Vi får väl se hur duktig jag är på att uppdatera den här gången, men jag har tänkt att jag ska försöka skriva någon gång i veckan i alla fall. 

Som sagt har det vart en fartfylld höst och här kommer några bilder från lite av allt jag hunnit med de senaste månaderna. 
 
Som sagt har jag suttit som ordförande i SUSHI den här terminen. Det är gått åt mycket tid och energi men det har samtidigt vart jätteroligt. Efter höstens antagning har vi vart 13 personer i utskottet och vi har annordnat bland annat en grillkväll i stadsparken, hike, spelkväll och som vanligt international week och två health school dinners. På den sista middagen hade vi jultema vilket var jättemysigt. Tack alla mina fina firrar, vad hade min tid på hälso vart utan er? 

I och med ordföranderollen i SUSHI har jag även suttit med i hälsosektions styrelse. Ett härligt gäng och tillsammans har vi bland annat annordnat en teambuilding tillsammans med utskotten och den här terminen har vi arbetat fram något som förhoppningsvis kommer att bli en tradition på hälso, nämligen en vinterbal!
  
12 december samlades vi i styrelsen hemma hos Jennie för att äta frukost. För mig och några av de andra var det här det sista eventet som styrelsemedlem, så det var lite sorgligt att tänka på att vi snart skulle splittras. På kvällen begav vi oss till Stora Hotellet där balen ägde rum. Det blev julbord, underhållning och dans. En helt fantastisk kväll och ett perfekt avslut på den här terminen. 

I och med sushi och styrelsen så har det ibland känts som att jag inte har hunnit med så mycket annat. Det är antingen tidsbrist eller åldern som har gjort att jag inte har haft så många utekvällar den här terminen. Men några har det blivit, till exempel efter International Week när vi i sushi (som vanligt) hade spexat på sittningen. Den kvällen hade vi även Mariella på besök, vilket betydde att alla vi som gick med i sushi förra hösten var återförenade! Sen har vi även den kvällen när jag och Linnéa var på inflyttningsfest och drack vin för att fira att vi överlevt fem helvetesveckor som avslutades med tre tentor på två dagar. Förstår fortfarande inte hur det gick till. 

I oktober fyllde Johannes år och jag lyckades få till världens bästa överraskning. Vi åkte till Linköping för en flygtur med Oskar. Ni kan nog förstå födelsedagsbarnets lycka när han fick flyga mesta delen själv. Själv blev jag ganska åksjuk, men det var det värt!
 
Sen blev det äntligen jul och tid för lite avkoppling. Det blev ett väldigt mysigt och kravlöst julfirande i år, vilket jag tror att alla har uppskattat. På måndag åker jag hem till Jönköping igen för att fira nyår och ladda inför de sista veckorna innan det är dags för avfärd. Har fortfarande en del att förbereda, men mer om det en annan gång. 
#1 - - Syster:

Stort gilla på fler blogginlägg!

Till top