Anna Jensen

Mitt januari

- Vardagsliv Permalink0
Januari är snart över och jag har knappt haft en ledig stund sen nyår. Insparken flög förbi och trots att den bara varade i fem dagar så lyckades jag bli sjuk och den där jäkla förkylningen sitter fortfarande i. Sista dagen på insparken kom Shannyn tillbaka efter en månads resande i Europa och sen bodde hon hos mig i 1,5 vecka. Imorse vinkade jag av henne vid bussen och jag kan knappt förstå att det är dags för henne att åka tillbaka till Australien. Jag kommer att sakna henne så mycket!
 
Så vad har hänt under andra halvan av januari?
 
Som sagt fem dagars inspark. Trots att jag var sjuk och skrev tenta två gånger under veckan så hade jag grymt roligt. Väldigt dålig på att ta bilder dock, precis som vanligt det vill säga.

Förra helgen flyttade jag in hos Emmie för att vara kattvakt och koncentrera mig på min tenta. Behövde aldrig vara ensam om man säger så.
 
Det är full fart i skolan och nu håller vi på med praktiska övningar och har bland annat satt sond och övat på att ge injektioner. Har även fått reda på att jag ska göra fem veckors praktik på ortopedkliniken här i Jönköping. Ska blir jätteroligt!
 
Följde snällt med till Aka i onsdags eftersom det var Shannyns sista chans att gå dit. Och ja, jag var lika dödstrött som jag ser ut att vara.

Sen har det vart ganska mycket med skolan och grupparbeten hit och dit, vi i sushi anordnade vår Health School Dinner förra veckan och det var mycket folk och väldigt god mat så vi är nöjda. Jag har även tagit över rollen som sushi representant i "Integration and Activity Committee" (IAC) på studentkåren vilket innebär ännu fler möten och planering av aktiviteter men inte bara för Hälsohögskolan utan för alla skolorna. Jätteroligt!
Ikväll ska jag bara ta det lugnt och titta på en film. Känns som en evighet sen jag hade tid att göra det. Imorgon ska jag till skolan tidigt och skriva grupparbete och sen leta upp en artikel till seminariet på fredag. På lördag blir det dock något helt annat. Då åker jag till Göteborg för att gå på STS konferens. Förra året fick jag hoppa över konferensen eftersom jag precis hade flyttat och var mitt i insparken men när jag var där för två år sen så hade jag jätteroligt. Ska bli kul att få träffa några gamla bekanta från au pair-tiden.
Till top