Anna Jensen

Välkommen 2015

- Vardagsliv Permalink0

Nytt år och nya möjligheter brukar man väl säga? 2015 är här och ingen vila för min del. Har redan hunnit skriva ett grupparbete och på fredag väntar redovisning och seminarium. Nästa vecka har jag har jag en salstenta och en hemtenta och sen är den här kursen äntligen slut. Samtidigt är det fullt upp med sushi där vi förbereder ankomsten av de nya internationella studenterna, filmar en insparksfilm och planerar inför mingel och middagar. Nästa vecka är det även dags för inspark och ännu en gång ska jag vara fadder. Lite lugnare på vintern än på hösten och i år är det bara fem dagar så jag håller tummarna för att jag ska få vara frisk både under och efter insparken.

 
Blev en lugn och skön jul med familjen hemma i Nyköping. Ingen stress eller hets utan vi bara umgicks, åt massa god julmat och vilade upp oss.
 
Förra veckan återvände jag till Jönköping och min gitarr fick följa med mig hit. Har inte spelat på säkert 4 år men nu är den omsträngad och redo att användas igen. Snygg är den också om jag får säga det själv! Nyår firades i Göteborg, aldrig igen säger jag bara! Paniken som uppstod vid tolvslaget vilket slutade med att jag plöjde igenom folkmassan för att komma bort från raketer. Ja, det finns en anledning till att jag hatar nyår! Men som tur var innebär Göteborg (för min del) Starbucks och jag hann med två peppermint mocha innan jag återvände till Jönköping. Himmel och pannkaka vad gott det var!   
 
I julklapp fick jag pengar till nya löparskor av pappa och det blev ett par Nike Lunarglide 6. Hämtade ut dem i helgen och har redan hunnit med två löprundor och kan bara säga att de är helt underbara! I söndags skrev vi klart vårt grupparbete och firade med mat på Liban Deli. Sjuk gott och det kändes som att jag inte behövde äta på flera dagar efter det.
 
Lite så har det sett ut den senaste tiden. Håller mig sysselsatt som sagt. Nu ska jag plugga statistik en stund innan det är dags att sova. Imorgon ska vi göra klart insparksfilmen och på eftermiddagen blir det eventuellt grupparbete.
Till top