Anna Jensen

Söndag igen

Swansea, vt-16 Permalink0
Jag väldigt blandade känslor kring min tidsuppfattning. Vissa dagar tycker jag att tiden går jättelångsamt och det känns som att jag har vart här i 1-2 månader. Andra dagar får jag panik när jag känner att det "redan" gått 2,5 vecka, tiden får inte gå så här fort! Hur som helst, jag trivs i alla fall jättebra och det är väl huvudsaken.

Nu är det bara en vecka kvar till det är dags för min första praktikperiod och jag börjar bli lite nervös. Nu har vi i alla fall fått en genomgång av hur sjukvårdssystemet är uppbyggt i Storbritannien och nu väntar heldagar med föreläsningar/praktiska övningar måndag-onsdag och sen ska vi förhoppningsvis få en rundtur på sjukhuset någon dag också. Ska bli skönt att få komma dit och se hur det ser ut innan vi börjar.

I skrivandets stund kommer jag inte riktigt ihåg vad jag gjort de senaste dagarna. Det mesta flyter bara ihop och jag har ganska svårt att hålla koll på vilken dag det är, för att inte tala om vilket datum det är! Idag i alla fall så började jag med en lång sovmorgon. Hade tänkt gå upp tidigt ocg få en massa gjort idag men icke! Jag lyckades i alla fall sparka mig själv i rumpan och ta mig ut på en löprunda på stranden. Det blåste som bara den men solen sken så det var väldigt härligt. På eftermiddagen åkte jag och Linnéa in till stan och mötte upp Matilda och Mette för att äta på The Crepe Vine, ett jättemysigt ställe som har crepes, våfflor och liknande. Själv fick jag nöja mig med glutenfria amerikanska pannkakor, men de var jättegoda! Därefter blev det bio och vi såg How to be single, sjukt rolig film!


Vet att det ser ut som att jag äter ett berg av nutella, men det var faktiskt pannkakor någonstans under allt!

Nu är det dags att krypa ner i sängen så att jag hinner få några timmars sömn i natt. Imorgon väntar skills day med fokus på såromläggning. Under förra praktiken upptäckte jag en viss fascination för sår, så det ska bli väldigt spännande!
Till top