Anna Jensen

Hejdå Jönköping

Swansea, vt-16 Permalink0
Igår morse skickade jag in min sista uppgift för termin 4 och slogs av både lättnad och panik när jag insåg att jag inte hade något annat att plugga till. Hela hösten har vart jättestressig och tentor, arbeten och praktik har löst av varandra. Men i måndag hade jag inget kvar att göra och då slog det mig att jag faktiskt åker på torsdag! Istället för att börja gråta i panik (vilket förövrigt  verkar vara min senaste reaktion på stress) satte jag igång med packningen och jag undrar verkligen vart alla grejer kommer ifrån. Jag har bott i min lägenhet i nästan 2 år och jag tänkte att jag inte hade så mycket skit liggandes men oj vad fel jag hade! Det blev ett evigt springande upp och ner till vinden och så här i efterhand förstår jag inte hur jag lyckades. 

Nu sitter jag på bussen påväg till Göteborg. Vi hann bara åka i ca 30 min innan bussen fick punktering och nu har vi stått stilla i över 1 timme nu och väntat på ersättningsbuss. Tur att jag inte har något flyg att passa i alla fall! 

Det är med blandade känslor jag lämnar Jönköping. Jag har inte vart jättetaggad på att åka iväg men jag tror att det helt enkelt beror på att jag har vart så stressad och ofokuserad så det känns som att jag inte har koll på något. Men som många säger, det löser sig när man väl är på plats. Det här är något jag sett fram emot sen jag började och jag vet att jag hade ångrat mig om jag inte skulle ha åkt iväg! 
 
Kan inte förstå att det är 4 år sedan jag var au pair  i USA och i maj är det 3 år sendan jag jobbade i Turkiet. Var tar tiden vägen? Båda bilderna är förövrigt tagna på Starbucks, är ni förvånade? I Swansea kommer jag att ha ca 3km till närmast Starbucks, kanske är lika bra för ekonomins skull? Och innan ni frågar, det är väl klart att jag har gjot research på en sån viktig sak? 
Till top