Anna Jensen

När min inre nörd får komma fram

- Vardagsliv Permalink0
Efter mina tre år på gymnasiet kunde jag konstatera att frisöryrket inte var något för mig. Men jag måste erkänna att jag fortfarande tycker att det är väldigt roligt med hår och jag är ganska nördig när det kommer till produkter och behandlingar. Även om jag tar hand om mitt hår med bra produkter så är jag väldigt dålig på att klippa mig regelbundet och eftersom jag fönar håret efter varje tvätt så blir det slitet väldigt fort. Därför var der verkligen på tiden att jag gjorde något åt mitt skatbo. 

Igår hade jag tid hos frisören för en klippning men även en olaplex behandling. Olaplex ska förbättra hårkvalitén genom att bygga upp svavelbindningarna i håret. Jag har hört att väldigt många är nöjda med behandlingen och därför var jag väldigt sugen på att testa. Det är ingen mirakelbehandling som kan laga alla kluvna toppar utan något som man får jobba med under längre tid. Så här dagen efter är jag nöjd och jag köpte med mig hemmabehandlingen som ska användas ungefär som en inpackning. Sen blir det nog en ny behandling när jag kommer tillbaka till Sverige igen. 

Hur som helst. Klippning och behandling igår. Jag tyckte att det var bäst att kapa av en rejäl bit så att allt det slitna verkligen försvann. Nu känns håret jättemjukt och starkt! Som vanligt tar det lite tid att vänja sig vid den nya längden, men jag är ändå nöjd!
 
Från långt, tunnt och slitet, till kort, tjockt och välmående!
Till top