Anna Jensen

A mix of Swansea, part 1

Swansea, vt-16 Permalink0
Har en del Swansea-bilder kvar att visa och tänkte släga upp två inlägg med blandade bilder. Kanske inte helt i kronologisk ordning men det får ni leva med. Här kommer första delen.



Första och (antagligen) lugnaste besöket på Wind Street samt första men absolut inte sista fikan på Starbucks. Vem kunde ana att jag skulle gå till Starbucks bara för att få tag i vanligt svart bryggkaffe?



"Jag visar bilder på rummet när jag fixat i ordning". Jo men visst, när har jag någonsin ordning och reda omkring mig? Så här har ni det, mitt lilla rum på 10-11 m². Världens obekvämaste säng och en brandvarnare som gick igång och man duschade med öppen dörr. Kostade en mindre förmögenhet men tro mig, det var guld värt att slippa dela badrum!



Inför RBS 6 nations blev mina roomies lite galna och dekorerade hela korridoren. Tydligen tyckte de att jag skulle heja på England, tack för det (de vann ju trots allt).



Middag på TGIF med Matilda, Mette och Linnéa. En av de första gångerna vi hänge alla fyra och långt innan vi åkte till Dublin tillsammans.  



Dublin ja, ibland glömmer jag faktiskt bort att vi var där. Det var mitt i en jobbig period så har både bra och dåliga minnen från den resan. Men jag är otroligt glad att vi åkte!



ÄNTLIGEN säger jag bara! Ända sen jag gjorde min första tatuering (för snart 6 år sen, hjälp!) så har jag planerat att göra den här. Men jag har haft svårt att bestämma typsnitt och sen har det bara inte blivit av. Tänkte att det skulle vara ett roligt minne om jag gjorde den i Swansea så jag har pratat om det hela terminen. I april insåg jag att om jag ville få den gjord så var det tvungen att bli nu för annars skulle den inte hinna läka innan praktiken. Sagt och gjort! Drog med mig Emma och Linnéa till en studio i stan för att boka tid. Två dagar senare satt den på plats. Så vad betyder den? För er som inte ser så är det bokstaven E som är format som ett hjärta. Varför? Den är naturligtvis för min älskade storasyster Emelie som alltid funnits där för mig och stöttat mig i vått och torrt ♥


Underbara Mumbles. Fy skam att man inte hängde där oftare med tanke på hur nära det låg!



Alla galna utekvällar med dessa underbara människor. Alla förfester och efterfester i 6K4 (dvs, "Linnéas korridor"). Alla onsdagar på Wind street och fredagar på Tooters och alla gånger vi fått för oss att gå ut en söndag eller en måndag, bara för att vi kan. Alla gånger vi tappat bort våra nycklar, ID'n eller helt enkelt varandra. Alla gånger vi dansat till fötterna blöder och vi gått hem utan skor. Alla gånger vi trängt in oss i ett toabås för att skvallra eller bara sitta ner en stund. Alla gånger någon har ramlat, haft sönder sin mobil eller tagit en shot för mycket. Vi har skrattat, gråtit, bråkat, haft deep talk och gett varandra kärleksförklaringar. Vi har spenderat alldeles för mycket pengar på taxiresor, alkohol och fyllekäk/bakismat. Men vi har skapat så många minnen och jag har älskat varje minut av min tid med er!
Till top