Anna Jensen

Hej juli

- Vardagsliv Permalink0
Vardagen rullar på här hemma i Sverige och helt plötsligt har det gått och blivit juli månad. Sommaren lyser dock med sin frånvaro här i Jönköping, inte för att jag klagar speciellt mycket för det är lättare att sova på dagarna när det är dåligt väder. Men nu börjar jag tröttna på regn och blåst så jag tycker att solen kan ta och komma tillbaka.

Jag har haft fullt upp sen jag kom hem. Efter att jag gick av min sista natt för midsommarhelgen åkte jag direkt till Linköping för att träffa vår nya familjemedlem, lilla Amanda. Tänk att man kan bli så kär i en liten bebis! Jag blev kvar där i två nätter innan det var dags att åka hem och jobba igen.

Nu har jag vart ledig i två nätter och laddat upp batterierna ordentligt. Har haft ganska svårt att sova mellan mina nattpass så har vart helt slut. Jag brukar aldrig ha problem med sömnen när jag jobbar natt så jag vet inte riktigt vad det är för fel på mig just nu. Hur som helst, nu väntar två pass innan jag får lite mini-semester, hela fem nätter ledigt. Det ni! Så på onsdag åker jag hem till Nyköping så att jag kan bli bortskämd av mamma och gosa lite med katten. Precis som det ska vara!


Så här grön och snygg är jag på jobbet. Älskar att jobbkläderna här hemma och så mjuka och sköna (och något urtvättade), det är nästan som att gå runt i pyjamas. Sen måste jag ju visa bild på när världens stoltaste moster får hålla i sitt lilla syskonbarn för första gången ♥
Till top