Anna Jensen

Midsommarafton

- Vardagsliv Permalink0
Glad midsommar på er! Det blir inget firande för mig i år eftersom jag ska iväg och jobba natt både idag och imorgon. Det gör faktiskt inget, visst är midsommar mysigt men det ingenting jag tycker är särskilt speciellt. Och storhelgs-OB och ju ingenting man säger nej till.

Nu har jag vart hemma i Sverige i lite över en vecka och ska jag vara ärlig så känns det som att jag aldrig vart iväg. Tror att det är för att jag slängdes rätt in i vardagen så jag har inte riktigt haft tid att vara deppig över att jag har lämnat Swansea. Jag börjar få lite ordning här hemma, även om det fortfarande står flyttkartonger lite här och där. Men jag är ganska stolt över att jag packade upp mina resväskor redan dagen efter att jag kom hem. Det måste vara nytt rekord! 

Så vad har jag gjort under min första vecka i Sverige? I fredags började jag min inskolning på Neonatalenheten på sjukhuset här i Jönköping och jag ÄLSKAR det! Så mysigt med alla bebisar och det är väldigt skönt med lite omväxling från mina tidigare sommarjobb. Jag jobbade förra helgen plus måndag och tisdag natt så det blev en ganska kort inskolning. I natt jobbar jag mitt första pass "själv" men jag är faktiskt inte så nervös. Alla är så trevlig och jag vet att det bara är att säga till om jag behöver hjälp eller om jag har några frågor. Jag ska jobba där hela semesterperioden och det blir först 4 veckor med nattpass och sen 4 veckor med vanliga dag- och kvällspass. Tror att det kommer att bli en riktigt bra sommar!

Förutom jobb har jag hunnit träffa Linnéa ett par gånger för att dricka kaffe, kolla på fotboll, storhandla och allt annat vi kan komma på. Det känns väldigt konstigt att inte umgås hela tiden eftersom vi har träffats i princip varje dag de senaste fem månaderna. Tur att vi ska skriva C-uppsats tillsammans i höst så att vi får slita på varandra lite mer. På tal om Linnéa, hon är en äkta turist som jämt och ständigt ska ta kort på allt som händer. Tur är väl det för själv är jag väldigt dålig på att fånga minnen på bild. Hon la upp ett helt album med bilder på facebook igår och jag har tagit mig friheten att sno de flesta. Så håll i hatten, nu kommer det snart en bildbomb här på bloggen!



I onsdag drack vi vin och kollade på matchen mellan Sverige och Belgien! Tyvärr gick det inte så bra för oss och nu när vi är ute så hejar jag på Wales. Inte för att jag tror att de kommer att vinna men Linnéa har slagit vad med Jacob som sagt att han ska blondera håret om Wales vinner. Så man kan ju alltid hoppas! Har även beställt en ny namnskylt att ha på jobbet. Så fin om jag får säga det själv! 
Till top