Anna Jensen

Söndagsmys

- Vardagsliv Permalink0
Efter alldeles för många pass på raken fick jag äntligen en ledig helg! Nu ska jag inte klaga, jag har faktiskt lagt mitt praktik-schema själv och jag kommer uppskatta det när jag inte behöver gå så många pass varje vecka nu i slutet. Jag måste erkänna var ganska sliten när jag gick av i fredags, men det stoppade mig inte från att åka hem, byta om och ladda inför kvällen. Det blev först inflyttningsfest hos Othilia och sen en kväll på aka. Härlig fredag med andra ord. 

Idag har jag och Linnéa spenderat ett x-antal timmar i biblioteket för att jobba med uppsatsen. På tisdag är det 1 månad kvar till deadline och än så länge känns det bra. Men vi har en bit kvar innan vi är färdiga så det gäller att försöka skriva lite varje ledig stund. Skulle inte förvåna mig om vi sitter där dagarna innan deadline och gråter över att vi inte är nöjda och att vi vill börja om från början igen. 

Just nu har jag en lite pluggpaus och myser med middag, tända ljus och en ny serie på Netflix. Lagade världens godaste vitkålsgratäng ikväll! Receptet kommer härifrån men i vanlig ordning ändrade jag om lite och la bland annat till fetaost och sambal oelek. Tur att det blev gott i alla fall för nu har jag en hel drös med matlådor.  


Mina underbara ljuslyktor som jag köpte i Turkiet i somras. Har förresten börjat sortera de sista bilderna från resan till Kos så jag tänkte lägga upp dem här snart. Det var trots att 2,5 månad sen vi var där så det är kanske på tiden. 
Till top