Anna Jensen

Ett steg framåt, två steg bak

- Vardagsliv Permalink0
Vi har gått rakt in i väggen med den där jävla c-uppsatsen. Fram tills nu har allt flutit på ganska bra. Visst, vi har fått ändra vårt syfte, gjort om litteratursökningen och rättat till delar som inte riktigt fungerar. Men så ska det vara så det är ingen big deal. Även fast vi "gjort fel" har vi alltid vetat hur vi ska gå vidare och vad vi ska göra annorlunda. Innan vi åkte till Swansea hade vi en handledarträff och vi fick väldigt bra respons på vår uppsats och vi kände att vi för en gångs skull låg i fas med vår planering. Men sen åkte vi iväg och vi fick inget gjort på en vecka. När vi kom hem var både jag och Linnéa sjuka och efter det har vi haft svårt att komma igång med skrivandet igen. Vi gjorde ändringar på det vi fått kritik på men sen när vi skulle gå vidare så stod vi helt mållösa. Det känns som att vi inte har någon aning om vad vi håller på med och jag och Linnéa spenderade en hel eftermiddag med att sitta och stirra på datorn utan att komma någonstans. Var nära på att börja gråta och jag känner att jag verkligen HATAR det här! Till slut gav vi upp och bestämde att det inte var någon idé att försöka komma vidare på egen hand. Idag har vi nämligen handledarträff igen och vi hoppas att vi kan få lite tips och idéer på hur vi ska komma vidare. Usch och fy och blä på dig dumma uppsats! Hur ska jag stå ut med dig i två månader till?


Nej, nu ska jag försöka rycka upp mig. Har faktiskt gjort lite annat än att bråka med c-uppsatsen den senaste tiden. I förra veckan träffades ett gäng från klassen för att äta middag tillsammans och tagga inför praktiken som börjar nästa vecka. Eftersom vi inte har några föreläsningar den här terminen så ses man nästan aldrig och det var skönt att komma ut och umgås lite och koppla bort studierna, fast det blev en hel del prat om just uppsatsskrivande och praktik. Trevligt hade vi i alla fall och maten var supergod!


Har sagt hej då till min trogna iPhone 5S. Vi har hållit ihop i nästan 3 år men han började sjunga på sista versen. Dödsstöten kom när han åkte i golvet på ica i augusti, dock är jag förvånad att den fungerade hyfsat okej efter det. Jag beställde den nya iPhone 7 när den släpptes i september och i förra veckan fick jag hem den. Så hel och fin! 


I helgen var jag hemma i Nyköping eftersom min kära syster och hennes Oskar gifte sig! Oj vad jag grät, det var så fint och de såg så lyckliga ut! Jag fick äran att sjunga under vigseln, dock var kombinationen av tårar och förkylning inte så lyckad och jag kunde inte titta på dem utan att bryta ut i gråt. Katastrof! Hur som helst, jag var nöjd med min supersnabba håruppsättning i alla fall. Alltid något antar jag. 

Kom på att jag fortfarande har en del bilder från Grekland som jag tänkte lägga upp här. Men det får bli en annan gång, nu ska jag nämligen göra mig redo på handledarträff.  
Till top