Anna Jensen

När tiden flyger iväg

- Vardagsliv Permalink0
Jag vet inte riktigt vad som hände men snart är april över och likaså min inskolning. Jag är otroligt tacksam att vi nya fick så lång inskolning, 10 veckor på avdelningen och 2 veckor teori. Det är så klart omöjligt att hinna se och göra allt, men nu börjar jag känna mig väldigt taggad på att få börja jobba "själv". Nästa vecka är sista veckan men eftersom avdelningen ska flytta in i nya lokaler på tisdag så har jag en känsla av att mina sista inskolningsdagar kommer att vara ganska röriga. 
 
Så vad händer annars? Jag tyckte att det var dags att damma av min musikaliska sida efter flera års uppehåll, så efter lite letande hittade jag en kör som jag tänkte kunde passa mig. Nu har jag inte hunnit vara med mer än ett par gånger men det är verkligen jätteroligt att sjunga igen. I början på april var jag uppe i Nyköping och hälsade på och förutom att chilla med katten och promenera runt i hamnen så passade jag på att ta med mig mitt piano tillbaka till Linköping. Äntligen! Jag hade inte riktigt plats för det i min gamla lägenhet men nu står det på plats i mitt vardagsrum.
 
Jag har jobbat hela påskhelgen men i torsdags var jag ledig och passade på att bjuda över Emelie och Amanda på brunch. Vi åt nybakade scones, drack te och hade det riktigt mysigt. På eftermiddagen åkte vi ut till Sturefors och jag satt barnvakt. Vi gick ut på promenad och lilla A sov i vagnen medan jag njöt av vårsolen. Dagen började det snöa galet mycket och när jag skulle till jobbet på påskafton gick jag genom trädgårdsföreningen där körsbärsträden blommade och snön låg kvar på marken. Vad ska man säga, äkta svenskt aprilväder!
 
 
Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och försöka sova i några timmar. Ikväll har jag körövning och efter det ska jag direkt till jobbet för att nattpass. Känner redan nu att det kommer att bli en jobbig första natt för jag har inte sovit så mycket, men det ska nog gå!
Till top