Anna Jensen

Examen 20 januari 2017

- Vardagsliv Permalink0
Nu har jag börjat återhämta mig från examen i fredags. Jag kan fortfarande inte förstå att jag är färdig men det kommer nog att ta lite tid innan det verkligen sjunker in. Just nu bor jag mitt i flyttkaoset och imorgon lämnar jag Jönköping. Det känns ganska vemodigt men samtidigt är jag taggad på att flytta och börja mitt nya jobb. Men jag flyttar trots allt inte till andra sidan jorden utan bara 13 mil bort. Så det är bara att sätta sig på bussen och åka och hälsa på när jag får "hemlängtan". 
 
Innan jag återgår till mina flyttkartonger tänkte jag lägga upp lite bilder från examensceremonin i fredags. Vi var i pingstkyrkan (välkommen till Jönköping eller vad ska man säga) och jag tyckte faktiskt att det var väldigt högtidligt. Det är trots allt inte alla högskolor/universitet som har en examensceremoni vilket jag tycker är synd. Efter att ha kämpat med en utbildning i flera år tycker jag att vi är värda att få en riktig avslutning. I Jönköping har vi olika färger på sidensjalar beroende på vilken utbildning man har läst och vi sjuksköterskor har gula sjalar. Nu på vintern är det bara vi och socionomerna som tar examen, så det är tyvärr inte lika färgglatt som när alla utbildningar tar examen i juni.
 
Men i alla fall, här är vi. Class of 2017 ♥
 
Till top