Anna Jensen

ain't nobody got time for that

- Vardagsliv Permalink0
Har lyckats dra på mig någon jäkla förkylning, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att nästan alla omkring mig går runt och är sjuka just nu. Efter en helg med nattjobb och på tok för lite sömn så slog det till. Kände mig hängig redan i måndags men eftersom jag bara hade sovit två timmar efter jobbet så tänkte jag att det bara var sömnbrist. Igår mådde jag riktig kasst när jag vaknade och spenderade min lediga dag i soffan vilket måste ha hjälpt för idag mår jag bättre och är redo för ännu ett nattpass.  
 

Från att vara pigg och glad på jobbet till att ligga hemma och tycka synd om mig själv. Te, glass och apelsiner måste ändå vara den bästa medicinen mot alla typer av sjukdomar.
 
 
Förra helgen när jag var långledig passade jag på att åka ut till Sturefors och hälsa på. Blev kvar över natten och på måndagen tog vi en promenad ner till badplatsen på förmiddagen och sen spenderades eftermiddagen på Ikea. Det är så skönt att bo nära och kunna ses när vi känner för det utan att behöva planera in något i förtid. 
 
Lägenheten känns mer och mer hemtrevlig för varje dag som går. Har äntligen köpt ramar till planscherna jag beställde någon gång i februari och nu har jag i alla fall fått upp tavlor i köket. I helgen tog jag en paus från brödbakandet och gjorde granola istället. Vet inte varför jag inte gör det oftare, det tar i princip ingen tid alls och är mycket godare än köpt granola. I måndags kom jag äntligen iväg och hämtade ut ett paket med böcker. Skulle bara köpa neonatologi boken men det blev visst lite annat också. Kokboken var i alla fall på rea. Annars skyller jag på att läslusten äntligen börjar komma tillbaka nu när jag inte pluggar längre, så då tycker jag ändå att man kan få kosta på sig lite ny skönlitteratur. 
Till top