Anna Jensen

Ledig helg

USA - Livet i Piedmont Permalink0

20:43


Har haft min lediga helg den här helgen. Man kan säga att jag var ledig i fredag också även om jag hade hand om hunden. Jag spenderade hela min eftermiddag med att baka kanelbullar och passade på att gå ut med honom när degen jäste. Lyckades gå lite vilse men hittade tillbaka efter ett tag. Vet inte vem som var tröttast när vi kom tillbaka. Vovven tog sig i alla fall friheten att bada i en sprinkler när vi var på väg hem så jag tror att han kanske var varmast. Och om någon undrar så blev bullarna en jättesucce här hemma.

På kvällen hämtade jag upp Rebecca. Vi åkte till Berkeley för att leta reda på ett ställe där utsikten skulle vara jättefin. Efter att ha kört på smala krokiga vägar i nästan en timme gav vi upp och åkte hem. Vi köpte pizza, cola, glass och hyrde film och slog oss ner i tv-rummet hos mig. Av någon anledning hade vi fått den smarta idén att hyra skräckfilm så vi låg under varsin filt och var lite rädda. Somnade i soffan någon gång vid fyra på morgonen.

Igår (lördag) åt vi kanelbullar till frukost (yes, vi är i USA) innan vi åkte till Berkeley. Köpte något att dricka på Starbucks innan vi började vandra omkring runt campus. Vi hittade en massa studenter, dansande indianer och nästan tama ekorrar. Berkeley campus är så jäkla fint och om jag vann en jäkla massa pengar skulle jag antagligen flytta dit och plugga.

Idag kom Johanna och hämtade upp mig vid 12. Vi tog BARTen in till San Francisco och vandrade omkring i solen. Åt lunch i Little Italy och gjorde ett snabbt stopp vid Pier 39 innan vi åkte hem igen. Nu är jag trött i fötterna och ligger i soffan och tittar på Once Upon a Time. Rebecca jobbar ikväll så det blev ingen bio. Känns konstigt att bryta söndagstraditionerna!


Berkeley i lördags



Ute med vovven. Jösses vad han växer fort nu!

Till top