Anna Jensen

Shopping på Publix

USA - Livet i Atlanta Permalink0
15:20

Idag har jag spenderat lite pengar på Publix. Jaha tänker ni, vad kan man handla där som är så roligt? Ganska mycket kan jag tala om. I alla fall sånt som man råkade glömma hemma i Svearike eller helt enkelt sånt som man alltid behöver.



Nödvändigheter som: tandkräm, tandtråd och deo.

Jelly Beans, bara för att det typ är mitt favoritgodis.

Plattång och kam. Min plattång lämnade jag hemma eftersom den var så sliten. Två helt okej kammar från min tid på frisörutbildningen (några bra borstar kunde vi däremot inte få) men naturligtvis glömde jag dem hemma.

Hårprodukter från TIGI. Naturligtvis glömde jag i princip alla mina produkter hemma. De senaste tre veckorna har jag därför använt Fructis schampo och balsam. Min stackars hårbotten håller på att flagna sönder. Så ni som säger att billiga produkter är lika bra som salongsprodukter: nej, så är det inte!


Allt detta fick jag för $84,11. Kanske låter mycket men tro mig, jag hade inte ens fått TIGI-produkterna för det priset om jag hade handlat i Sverige. Räknade ut att det är ca 380 kr skillnad (nu pratar jag fortfarande om produkterna, inte hela köpet). Alltså mer än 50 % billigare här än i Sverige. Tackar och bockar! Plattången betalade jag ca $20 för. Nästan så att det är okej om håret blir lockigt istället för rakt.

Nu ska jag sluta tjata om att det är så mycket billigare här än i Sverige. Istället ska jag ställa mig och stryka innan det är dags att hämta barnen.
Till top