Anna Jensen

Veckan som gått

- Vardagsliv Permalink0
Överlevt första veckan med nya kursen Anatomi & fysiologi men börjar redan bli stressad inför tentan. Tur att jag har ganska lätt för att komma ihåg fakta och den här kursen är verkligen en sån som i princip bara handlar om att lära sig vad allt heter på latin och hur det fungerar. Inget att diskutera eller reflektera över vilket är väldigt skönt!
 
I tisdags bytt jag ut skolan mot jobb och stod på en SYO-mässa här i Jönköping och representerade STS Au Pair. Jag som älskar att stå och babbla inför folk trivdes som fisken i vattnet. På kvällen blev det även informationsmöte och så efter det var jag lagom trött och däckade i sängen direkt när jag kom hem. Men det var bara upp och iväg dagen efter för att sitta och "plugga" i skolan några timmar. Har insett att vi inte är så effektiva när vi sitter i en grupp på 5-6 pers, men alltid lär man sig något. Därefter träning och nu har jag äntligen kommit igång ordentligt. Emelie och jag ska springa tjejmilen i september så jag har börjat konditionsträna redan nu. Som jag nämnt tidigare så är jag usel på att springa men nu så börjar det ge med sig så det här ska jag tusan klara! På kvällen blev det långpromenad med Richard som slutade på över 1 mil så jag var lagom trött i benen när jag kom hem. 
 
Idag har jag haft föreläsning och gruppanatomi så vi har suttit med en atlas och slagit upp skelettdelar och sen försökt att peka ut dem på våra aningen deformerade vänner. Saknades en arm här och där men vad gjorde det. Nu ligger jag hemma i sängen och ska njuta av en lugn och skön fredagskväll vilket inte är så vanligt nu för tiden. Ska även ta och packa och städa lite här hemma för imorgon åker jag till Nyköping för att hälsa på mamma och gosa med katten i några dagar. Tiden har gått så sjukt fort så nu är det snart 2 månader sen jag flyttade och imorgon är det en månad kvar till jag får min nya lägenhet!
 
Från mässan i tisdags och anatomin idag.
 
Till top