Anna Jensen

Veckorna som gått

- Vardagsliv Permalink0
19 maj och termin 3 börjar gå mot sitt slut. Jag har haft fullt upp sen sist och har hunnit med väldigt många roliga saker och några inte så roliga som t.ex. två otroligt sega veckors fältstudier på vårdcentral.
 
I april va jag och Fredrik gruppledare för Moose Safarin som IAC anordnade. Jag har alltid tycket att älgar är ganska så läskiga så såg det lite som terapi. Riktigt stolt över mig själv som i slutet av resan både klappade och pussade på älgarna.
 
 
I samband med International Week hölls One World sittningen och sushi var med och spexade även i år. Den här gången hade vi förberett oss ordentligt och trots att det var väldigt rörigt dagarna innan så blev resultatet grymt bra!
 
 
Dagen efter sittningen träffades vi (lagom pigga) för att äta bakismat och ta nya bilder till montern och hemsidan. Jäkligt snyggt blev det om jag får säga det själv! 
 
 
Samma helg anordnade vi i IAC en hike och jag tvingade med mig resten av sushi. Vi var lagom trötta när vi väl kom upp till toppen men det var riktigt fin utsikt så det var värt besväret!
 
Vi anordnade en Health School Dinner/hejdå middag för våra utbytesstudenter och hade tema "studentmottagning". Lyckad kväll och jag kan inte förstå att ännu en termin är över och att våra underbara utbytesstudenter ska åka hem!

 
 
Dagen efter middagen var det dags för nästa hejdå-event, nämligen farewell mingle med IAC. Nu återstår bara en utvärdering av terminen och sen är min tid i den kommittén över.

 
Förra veckan började vi jobba med sushi insparksfilm till hösten. Jag fick uppdraget att bada lite i fontänen i Rådhusparken. Klart man ställer upp!
 
 
I nuläget har jag fullt upp med att få klart allt skolarbete som ska in innan terminens slut plus att vi i lördags fick hit en grupp med 20 amerikanska studenter som ska vara här på "studiebesök" i två veckor. Igår hade vi rundvandring i stan och imorgon hoppas vi på att det ska bli fint väder så att vi kan grilla i Hälsoparken.
Till top