Anna Jensen

kämpar in i det sista

- Vardagsliv Permalink0
6 december och nu är det inte långt kvar till jul och lite efterlängtad ledighet. Allt har gått i 110 den senaste tiden men idag fick jag erkänna mig besegrad av magkatarren och lugna ner mig lite. Jag har spenderat i princip hela dagen nedbäddad i sängen och jag tror verkligen att det var välbehövligt. Men imorgon är det bara att köra på igen! Den här veckan är jag "ledig" (i alla fall från praktiken) men imorgon har jag en klinisk examination och resten av veckan kommer vi att sitta och panikskriva på c-uppsatsen. Deadline på torsdag nästa vecka, det ska nog gå ska ni se!


I onsdags gick jag mitt sista pass på praktiken. Sju veckor flög förbi och jag är väldigt nöjd med min tid på urologen. När praktiken var över isolerade jag mig i min lägenhet för att tentaplugga fram till fredagen. Högst oklart hur det gick, men nu kan jag inte göra något mer åt saken så det är bara att lägga det åt sidan ett tag. På kvällen firade jag, Linnéa och Carro att vi i alla fall överlevde tentan. Vi började kvällen med vin och På spåret och avslutade på Aka, helt okej kväll ändå.  

 

I söndags gick jag upp tidigt för att möta upp Linnéa vid bussen som tog oss till Göteborg. Dumma som vi är hade vi inte planerat så bra och var framme alldeles för tidigt. Vad gör man för att fördriva tiden i Göteborg? Starbucks så klart! Vi hann även titta runt lite inne i Nordstan och äta väldigt god men dyr thaimat innan vi vandrade iväg mot dagens höjdpunkt: 
 
 

JUL PÅ LISEBERG! Jag har aldrig varit där och jag tror att vi har pratat om att åka dit sen vi började plugga men det har aldrig blivit av. Det levde verkligen upp till förväntningarna kan jag säga!

 

Vi var där runt 14-tiden och hann titta runt i parken och bestämma vad vi ville köpa innan det blev allt för mycket folk. 
 
 

Linnéa ville bestämt spela på chokladhjulet. Hon sa något i stil med "jag spelar alltid men vinner aldrig", sen fick hon släpa runt på den här resten av dagen. 
 
 

Vi lyssnade på julkören, tittade på is-showen, köpte julklappar, åt brända mandlar och njöt av julstämningen. En underbar och mysig dag och det är definitivt inte sista gången jag åker dit. 
Till top