Anna Jensen

Trött hela tiden

Swansea, vt-16 Permalink0
Jag vet inte vad det är med mig men jag är alltid trött! Spelar ingen roll hur många timmar jag sover eller vad jag gör om dagarna, jag är trött hela tiden! Hoppas verkligen att det går över snart för annars lär jag aldrig överleva mina 12 timmars pass under praktiken. 

Så vad har jag roat mig med de senaste dagarna? I onsdags kväll blev det utgång med Linnéa och några som bor på hennes våning. Det var kul och ganska annorlunda från hemma. Vi var bland annat på en bar där man fick drinkar i små hinkar. Sen gick vi vidare till ett annat ställe och dansade fram till stängning. Det där med att gå hem tidigt funkade visst inte, men det gör det väl aldrig. 



I torsdags hade vi föreläsning/information inför praktiken. Vi satt i grupp tillsammans med våran kontaktlärare och så pratade vi om vad vi hade för förväntningar och vad vi var oroliga över. Sen gick vi igenom olika processer som är bra att kunna när man ska jobba på akuten. Kände mig mycket lugnare och väldigt peppad när jag gick därifrån! Synd att vi inte har något liknande hemma. 

I fredags tog jag sovmorgon innan jag mötte upp Linnéa för att gå och simma. Bredvid campus finns en stor idrottsanläggning med gym, simhall, fotbollsplan m.m och som student får man lite rabatt om man vill träna. Jag har inte simmat på många år men jag och Linnéa sa att vi ska försöka gå dit i alla fall en gång i veckan. Jag var så seg framåt eftermiddagen så orkade inte hitta på någonting. Stannade hemma och läste och tittade på Grey's Anatomy, inte helt fel det heller. 

I lördags åkte jag in till stan med tjejerna för en lite shoppingrunda. Jag som egentligen har shoppingförbud sa att jag endast fick köpa ett par skor om jag hittade några billiga, och det gjorde jag! De var till och med på rea så jag är nöjd. Nu har jag i alla fall något annat än sneakers och träningsskor att ha på mig. Vi avslutade med en tidig middag på en mexikansk restaurang. När jag kom hem däckade jag i sängen och sov i 14 timmar. Som sagt, jag är trött hela tiden! 

Igår, söndag, vaknade jag upp och såg att solen sken så jag bestämde mig för att ta en promenad i parken bakom campus. På eftermiddagen följde jag med mina roomies till studentpuben här på campus för att titta på rugby. Ja, det är sant! RBS 6 nations har börjat och igår spelade Wales mot Irland och sen vi kom hit har folk pratat om att man MÅSTE gå och titta på matchen. Jag förstod ingenting men det var ändå roligt att kolla. Matchen slutade lika och det blev inget slagsmål (lite besviken blev jag faktiskt).

Idag har jag lyckats tvätta för första gången. Här kostar det ca 25kr att använda tvättmaskinen så Linnéa och jag bestämde oss för att tvätta ihop. Dock var vi för snåla för att betala för torktumlaren så just nu hänger det tvätt överallt i mitt rum. Nu på kvällen så har jag firat kinesiskt nyår med mina roomies. En av tjejerna är från Kina så hon lärde oss att göra dumplings. De blev jättefula men det var roligt och de blev goda så jag tycker att vi lyckades bra.

Imorgon väntar en heldag med föreläsningar och praktiska övningar. Om jag inte är helt förstörd på kvällen ska jag iväg och göra en jätterolig sak, men mer om det en annan dag. 
Till top