Anna Jensen

Dag 2 - shoppning!

Swansea, vt-16 Permalink0
Swansea är inte riktigt känt för sitt fina väder, snarare tvärt om då det tydligen är den blötaste staden i Storbritannien. Därför förstår ni säkert min förvåning när jag vaknade upp till solsken och blå himmel igår. Perfekt dag för att utforska centrum. Hittills har vi bara sett universitetet och med tanke på att det har regnat så har vi inte riktigt vandrat runt så mycket. 

Jag och Linnéa tog bussen i till stan, vilket endast tar ca 10 minuter. Vi började med att titta runt lite men lokaliserade Swanseas enda Starbucks ganska snabbt. För första gången i mitt liv beställde jag en vanlig kopp svart bryggkaffe och jag har nog aldrig vart så lycklig. Att gå från 5 koppar om dagen till nästintill inget kaffe alls är kanske inte så bra och när jag vaknade på morgonen mådde jag så dåligt att jag övervägde att gå och köpa koffeintabletter. Efter att ha stillat min kaffeabstinens ångrade jag mig och insåg att det kanske är bättre att trappa ner på kaffet istället.



Vi började vandra runt i centrum och försökte lära oss att hitta. Efter ett varv bestämde vi oss för att ta tag i dagens uppdrag, nämligen att köpa kudde och täcke! Jag hade med mig lakan hit men har fått sova med en hoodie som kudde och min halsduk som filt i två nätter. Det funkar, men det är inte så roligt i längden. Vi begav oss till Primark där vi hittade lite grejer som är bra att ha. Sen bestämde vi oss för att släpa hem allt innan vi åkte tillbaka och handlade mat. Det här med att dela kök med 7 andra är inte jätteroligt och därför lär jag få leva på ganska enkel mat de här 5 månaderna. Av någon anledning har jag börjat tycka om yoghurt, vet inte riktigt vad som hände där men jag är i alla fall glad att jag har något jag kan äta till frukost. Har även hittat ganska mycket glutenfritt, så jag ska nog överleva. 

Har tänkt att jag ska lägga upp lite bilder på boendet. Men det får vänta tills jag har fixat klart i rummet, jag har nämligen inte packat upp allt än så just nu är det ganska rörigt. 
Till top