Anna Jensen

Sista juli

- Vardagsliv Permalink0
Vad tusan hände med sommaren? Tiden har gått sjukligt fort och imorgon går vi in i augusti månad. Jag jobbar och står i här i Jönköping och nu är snart två veckor med dag-och kvällspass avklarade. Det går bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Självklart är det jobbigt att behöva gå upp kl.5 vissa dagar men jag känner att jag lär mig mer på dagarna än på nätterna. Efter den här helgen återstår bara två veckor och sen är det slut på sommarschemat. Har tänkt att jag ska hoppa in och ta några extrapass under hösten om jag hinner, men får se hur det ligger till med C-uppsats och praktik.

På tal om något helt annat, jag och Linnéa har bokat en sista minuten resa till Grekland! Vi träffades i veckan för att leta resor och vi hade ingen aning om vart vi ville åka. Efter att ha letat ett bra tag bestämde vi oss för ett hotell på Kos som vi fick för ett väldigt bra pris! Vi åker i slutet av augusti så det är mindre än en månad kvar. När jag jobbade i Turkiet för 3 år sen så åkte jag över till Kos tre gånger och sen dess har jag alltid tänkt att jag vill åka tillbaka på en "riktigt" semester.


Älskade Grekland! Någon gång skulle jag helt klart vilja "öluffa" runt bland de Grekiska öarna.


Nej ni, nu är det dags för mig att hoppa ur soffan och börja förbereda mig inför en kväll på jobbet. 
Till top