Anna Jensen

summer ball

Swansea, vt-16 Permalink0
Måndagen den 13e juni anordnades summer ball på campus. Lite missvisande namn kan man tycka då det inte var någon bal utan mer som en festival. Live-artister, tivoli, food trucks, barer, dansgolv allt annat man kan tänkas behöva. Vi hade gått och oroat oss för vädret i en vecka men framåt kvällen så sprack det upp och solen tittade fram. Jag är så glad att jag och Linnéa valde att stanna kvar i Swansea några dagar extra så att vi kunde gå på summer ball. Kan man få ett bättre avslut på en underbar utbytestermin? Nej, jag tror faktiskt inte det!


Jag, Emma och Linnéa träffades redan på eftermiddagen. Emma kom på att hon glömt att skriva ut papper så vi bestämde oss för att smyg-förfesta i biblioteket en stund. Att jag var den enda "smarta" som visste hur skrivaren fungerar är väl bara ett tecken på att de andra två verkligen inte förstår sig på teknik. 



Fördelen med att bo på campus - vi behövde inte tänka på att passa någon buss eller få tag i taxi en kväll som denna. Blev en extra lång förfest i vänta på att vädret skulle bli bättre. Men det gjorde inget, det var trots allt vår sista kväll tillsammans!



När vi väl kom iväg till summer ball var det inte så mycket människor på plats. Vi höll ihop i början men lyckades tappa bort varandra ganska så snabbt.


Vi passade på att testa några åkattraktioner innan köerna blev för långa (och innan vi blev för fulla). Förutom en som snurrade likt en torktumlare så åkte vi PARISERHJUL! Vi trängde in oss i en liten vagn och åkte iväg. Jag och Max tjoade för fulla muggar medan Linnéa mest skrek för att hon trodde att vi skulle ramla ner.



På något sätt lyckades vi hitta varandra i slutet och kvällen avslutades med dans under bar himmel och jag konstaterade att Summer ball och Varsity var de två bästa dagarna på hela terminen ♥
Till top