Anna Jensen

hej mars

Swansea, vt-16 Permalink4
Influensan var jävligt envis men jag överlevde. Fyra dagar med hög feber men nu är det bara hosta och förkylning kvar. Det lär jag få dras med i en evighet så det är väl bara att le och se glad ut. Mars är här och sakta börjar paniken komma krypandes. Det är bara tre månader kvar, vad hände? Jag trivs så bra här och jag är inte riktigt redo att tänka tanken att jag "snart" ska åka hem! Jag har en känsla av att mars kommer att gå väldigt fort. Nästa vecka åker vi till Dublin (woho!!) och om två veckor kommer Johannes hit. Sen är det april och inte långt kvar till min sista praktikperiod. Så om någon vill pausa tiden är det helt okej med mig!

Eftersom jag har vart ganska dålig på att skriva här den senaste tiden så har jag en hel del bilder att bjuda på. Hade tänkt att jag skulle lägga upp ett inlägg i förra veckan när jag var sjuk men hade inte riktigt energi till det. Men idag är jag ledig så tänkte passa på att skriva lite. Here we go:



Vill ni veta en av de främsta anledningarna till att jag inte vill åka hem? Alla dessa underbara människor som jag har träffat här! Det gör mig så ledsen att tänka att jag troligtvis aldrig kommer att träffa dem igen efter att jag lämnar Swansea. Det är definitivt det värsta med att bo utomlands, att tillslut behöva skiljas från alla sina nya vänner. Som tur är får jag ta med mig Linnéa tillbaka till Sverige, annars hade ni nog fått komma hit och hämta mig! 

För två veckor sen fyllde Emma 20 och det firades ordentligt. Först med middag på en latinamerikansk restaurang på måndagen och på onsdagen blev det naturligtvis utgång med hela gänget. Två väldigt lyckade kvällar om jag får säga det själv!



Samma vecka var jag även på vinprovning med Linnéa, Matilda och Mette. Eventet anordnades av Cheese and wine tasting society här på campus. För det första, underbar organisation! Funderar på att starta en i Jönköping när jag kommer hem. För det andra var det väldigt roligt att testa på vinprovning. Jag är ärligt talat väldigt dålig på viner så det var intressant att få veta hur man ska göra när man smakar. Jag drack till och med rödvin (håll i hatten!) utan att få ont i huvudet eller somna under bordet så jag var väldigt nöjd. Har en känsla av att det inte är sista gången vi går på vinprovning. 

Och till min älskade lilla mamma: du behöver inte oroa dig! Jag gör faktiskt annat än att dricka vin när jag är här, även om det är svårt att tro. 
#1 - - Mamma😻:

Utvispad Coca-Cola är klart det bästa alternativet.😉

#2 - - Mamma😻:

Och drick som en sofistikerad tjej med stil....... Varannat glas H2O 😘

Svar: Så det räcker inte att man har is i drinken? <3
Anna Jensen

#3 - - Mamma😻:

is i drinken men H2O i ett glas till vinet, så dricker kvinnor med klass, som vet hur man uppför sig😉😘

Svar: Ska tänka på det nästa gång ;) tur att jag har dig mamma <3
Anna Jensen

#4 - - Mamma😻:

Vett och etikett kallas det.....kan ju jag som inte dricker något alls just nu....
Så torr så jag kissar puder😉
Tur du har mig, annars hade du inte funnits❤️
Finns här alltid och tar emot dig om du faller😍
Det är det föräldrar är till för❤️

Till top