Anna Jensen

3 år

- Vardagsliv Permalink0
Igår var det tre år sedan jag för första gången min fot på Hälsohögskolan. Där och då tyckte jag att "examen 2017" lät så avlägset. Men om en vecka är det över och då kommer jag att stå där som nyexaminerad sjuksköterska. Ska jag vara helt ärlig så kan jag inte riktigt greppa det. Jag? Färdig? Nej nej, jag började väl förra terminen? 
 
Jag minns den första tiden så väl. Uppropet, insparken, första föreläsningen. Ja, allt! På måndag är det dags för de nya studenterna att påbörja den resan och jag är nog lite avundsjuk. Jag vet inte om jag skulle vilja göra om allt igen, men jag vet att de har tre fantastiska år framför sig. 
 
Vi har nog inte förändrats så mycket på tre år... Men en sak är säker, ovven är definitivt inte så där vit längre!
 
 
Annars då? Jag gick mina sista pass som sjuksköterskestudent veckan efter nyår, i onsdags var det dags för opponering och respondering som gick över förväntan och efter det har vi suttit och gjort justeringar i uppsatsen. Idag skickade vi in den till examinatorn och nu är det bara att invänta klartecken för publicering. Sen kan vi luta oss tillbaka och invänta examen. Hjälp!
 
 
Starbucks för att fira att det var fredag och att det (förhoppningsvis) var sista dagen i biblioteket. I torsdags när man hämtade ut biljetterna till examen fick vi även köpa sjuksköterskebroschen från Högskolan och nu ligger den nedpackad tillsammans med min nya namnskylt! Nu när jag inte har någon uppsats eller tentaplugg att tänka på kan jag äntligen börja läsa på all info som jag fick hem från Neo. Bara 17 dagar kvar!
Till top