Anna Jensen

Första månaden

- Vardagsliv Permalink1
Nu har det gått drygt en månad sen jag packade ner mitt liv i kartonger och lämnade Jönköping och studentlivet bakom mig. Precis som alla tidigare gånger när jag flyttat och "börjat ett nytt liv" så tycker jag att det känns som att det har gått mer än en månad, men så är det väl när allt är nytt och spännande.  
 
Det har gått 6 veckor sen jag tog examen och jag har nog fortfarande inte riktigt förstått att jag verkligen är klar med utbildningen. Några veckor efter examen trillade examensbeviset in och nu i veckan fick jag äntligen min legitimation. Men det känns ändå inte verkligt! Eftersom min avdelning har ett väldigt långt inskolningsprogram så kommer jag inte att börja gå själv förrän 1 maj, så därför känns det lite som att vara ute på praktik. Just nu är jag mitt uppe i våra två utbildningsveckor där vi har föreläsningar om allt från lungfysiologi hos prematurer till etiskt förhållningssätt. I fredags pratade vi om amning och vår kollega passade på att bjuda på bröstbakelser, väldigt fina om ni frågar mig. Jag är väldigt glad att vi får de här två veckorna men jag känner verkligen att stillasittande 8-17 jobb inte är något för mig! Så det är ganska skönt att det bara är en vecka kvar och efter det väntar mina första nattpass.  
 
Lägenheten då? Det går inte att beskriva hur nervös jag var när jag hade hämtat ut nycklarna och skulle få se lägenheten för första gången. Eftersom jag inte hade varit på någon visning hade jag bara planritningen att gå på. Men tro mig, jag blev väldigt positivt överraskad och jag stör mig inte ens på att jag bor på bottenplan. Det är många lägenheter i området men jag har utsikt mot baksidan så jag ser i princip bara vägen och en stor åker. Så här trivs jag väldigt bra. Nu börjar jag äntligen få lite ordning här hemma, fast jag har fortfarande inte packat upp allt. Sovrummet är nästan helt färdigt, men jag saknar en stor matta och lite tavlor på väggarna. Så i nuläget ser det väldigt opersonligt ut, i alla fall på bild. Jag är i alla fall väldigt nöjd med min nya golvspegel som jag fyndade på Jysk. I vardagsrummet är det nästan bara nya möbler och det senaste är soffbordet och tv-bänken som jag köpte igår, så nu börjar även det kännas hemtrevligt. Där är nästa prio en tv, det känns lite tråkigt att bara ha datorn nu när jag bor på större yta. Men annars är det mest dekoration kvar innan jag är nöjd. Det tar sin lilla tid men jag kommer nog att känna mig som hemma här snart!
#1 - - Anita:

Härligt att du blev Positivt överraskad :D

Till top