Anna Jensen

fresh-brewed inspiration for the day ahead

- Vardagsliv Permalink0
Utbildningsveckorna på jobbet är över och jag har lyxen att vara långledig ända till tisdag när jag går på mitt första nattpass. När jag gick hem i fredags så funderade jag på vad jag ska göra med all denna lediga tid men än så länge har jag lyckats hålla mig sysselsatt. Igår hade jag en riktig hemmafixardag. Jag packade upp de sista flyttkartongerna och bar upp grejer på vinden, städade, var ute på en promenad i vårsolen, bakade bröd och tittade på finalen av melodifestivalen. Idag vaknade jag först vid 06:30 och tänkte gå upp men tvingade mig själv att ligga kvar och lyckades till slut somna om. Vad händer? Jag som i vanliga fall kan sova bort halva dagen börjar helt plötsligt bli morgonmänniska.
 
Även denna helg blev det bovetebröd, men inte riktigt samma recept som förra veckan. Det här receptet kommer också från Nillas kitchen men gick mycket snabbare att göra eftersom man inte behövde forma till frallor. Det blev väldigt gott och jag tycker att det smakade lite som grekiskt lantbröd. Ni hittar receptet här 
Till top